.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شش اشتباه احمدي‌نژاد در يک پاراگراف

محمود احمدي‌نژاد کانديداي رياست جمهوري انتخابات دهم در سخنراني که در سمنان محل تولدش صورت داد، گفت: «زماني که در سعدآباد، آن توافقنامه يک جانبه تحميلي و نمي‌خواهم بگويم، ولي ننگين را تنظيم کردند با خود گفتند کار ملت ايران تمام شد. آنها گفتند بايد تمام فعاليت‌ها تعليق و در آزمايشگاه‌ها بسته شود و رشته‌هاي دانشگاهي که مربوط به انرژي هسته‌اي هستند در دانشگاه تعطيل شود. آنها با امضاي اين توافقنامه جشن و پايکوبي کردند و در آن زمان نخست وزير معزول وقت انگليس مصاحبه کرد و گفت ما ميوه عراق را در سعدآباد چيدم».

به گزارش شمال نیوز به نقل از آفتاب، در اين پاراگراف احمدي‌نژاد شش اشتباه فاحش را صورت داده که خدا کند عمدي نباشد. در غير اينصورت يا ايشان دروغ گفته‌اند که در اين حالت از شرايط کانديداتوري ساقط مي‌شوند و يا غلط به عرض ايشان رسانيده‌اند که در اين صورت نيز مديريت ايشان زير علامت سوال قرار مي‌گيرد.

اين شش اشتباه و يا خداي ناکرده دروغ عبارتند از:

1- آنچه در سعدآباد اتفاق افتاد توافقنامه نبود بلکه يک بيانيه بود. شايد ايشان (احمدي‌نژاد) تفاوت بين توافقنامه و بيانيه را به خوبي نمي‌دانند و بهتر است دوستان وزارت خارجه‌اي ايشان اين تفاوت‌ها را به ايشان تبيين کنند.

2- در سعدآباد هيچ توافقي مبني بر تعليق صورت نگرفت. در سعدآباد جمهوري اسلامي ايران پذيرفت که داوطلبانه مي‌تواند تعليق محدود را براي مدتي که خود مي‌خواهد براي اعتمادسازي انجام دهد. در اين مذاکرات ايران داوطلبانه بودن تعليق را به آنها تحميل نمود در حالي که قطعنامه آژانس آن را الزامي کرده بود.
اي‌کاش احمدي‌نژاد به اسناد اين مذاکرات رجوع مي‌کرد و سپس لب به سخن مي‌گشود.

3- مذاکره حول محور تعليق موقت، صرفا روي محور نطنز بود و اينکه ايشان فرموده‌اند تمام فعاليت‌هاي آزمايشگاهي بسته شود جاي تعجب است چون بعد از سعدآباد فعاليت اصفهان و (U.C.F) ادامه يافت و قطعه‌سازي و مونتاژ نيز ادامه پيدا کرد.

4- در مذاکرات هيچ بحثي از آزمايشگاه‌ها نبوده و اينکه گفته‌اند آزمايشگاه‌ها بسته شد، کاملا خلاف واقع و نادرست است.

5- اينکه آقاي احمدي‌نژاد گفته‌اند «رشته‌هاي دانشگاهي مربوط به انرژي هسته‌اي در اين مذاکرات توافق شده بود که تعطيل شوند» نيز کذب محض است. در اين مذاکرات هيچ کجا بحث در خصوص موارد دانشگاهي صورت نگرفت و همه دانشگاه‌ها و ملت ايران شاهد است که هيچ رشته دانشگاهي تعطيل نشد بلکه موضوع محدوديت تحصيلي دانشجويان ايراني در خارج از کشور فقط در قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و آن هم در دوران خود آقاي احمدي‌نژاد صورت گرفته که طي اين قطعنامه‌ها دانشجويان ايراني را محروم از تحصيل در رشته‌هاي مرتبط با موضوع هسته‌اي کرده‌اند.

باز اي‌کاش آقاي احمدي‌نژاد به قطعنامه‌هاي صادر شده در دوران خود نيم نگاهي مي‌کردند که خداي ناکرده دروغي از زبان ايشان ولو به طور سهوي جاري نشود.

6- بحث بيانات نخست‌وزير معزول وقت انگليس هم تا جايي که بنده در کليه اسناد و اينترنت جستجو کردم هيچ مطلبي را نه آن زمان و نه از آن زمان تاکنون نديده و نشنيده‌ام. به جا است که آقاي احمدي‌نژاد از مشاوران اطلاعاتي و مطبوعاتي خود بخواهند تا يکبار ديگر کليه اخبار تلکس‌ها و حتي ميل‌هاي خودشان را نظاره کنند تا اگر سندي در خصوص اين گفته‌ها يافته‌اند ما را نيز مطلع نموده؛ چرا که توهين به ملت را به زبان دشمن گذاشتن کار شايسته‌اي نيست.

به هر حال بد نيست آقاي احمدي‌نژاد در سخنراني‌هاي تبليغاتي خود به گونه‌اي بيان برانند که در صورت نياوردن رأي مجبور به پاسخگويي به اين سخنان خداي نکرده دروغ نگردند.

در تمام اين مذاکرات که مقام معظم رهبري در جريان ريز آن بوده‌اند اين موارد گفته شده يافت نمي‌شود و اگر اين چنين مي‌بود هيچگاه معظم له تن به اين به تعبير آقاي احمدي‌نژاد «توافقنامه (مذاکرات) ننگين» را نمي‌دادند.

مقام معظم رهبري چند هفته بعد از مذاکرات سعدآباد در ملاقات کارگزاران نظام با ايشان، از روند فعاليت هسته‌اي دفاع فرمودند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.